تبلیغات
تبلیغات
جای تبلیغ شما خالیست . . .
نوشته شده توسط : محمد حسین

اگر میزان تخریب استخوان بیش از ساخته شدن آن باشد، فضاهای بین شبکه‌های داخلی استخوان بزرگ می‌شوند و اصطلاحا پوکی استخوان اتفاق می‌افتد.

عوامل مهم پوکی استخوان را بشناسید

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید . . . 



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی و تکنولوژی دنیا , ,
:: برچسب‌ها: پزشکی , عوامل مهم پوکی استخوان را بشناسید , پوکی استخوان , چرا پوکی استخوان میگیریم , ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

اکثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش‌های سفید کردن دندانها می‌بینیم به فکر می‌افتیم که در این زمینه اقدامی بکنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء این روش‌ها هستیم.

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید . . . 



:: موضوعات مرتبط: تازه های علمی و تکنولوژی دنیا , ,
:: برچسب‌ها: روشهای آسان برای سفید کردن دندان , روشهای ساده برای سفید کردن دندان , سفید کردن دندان , سفید کردن دندان آسان , سفید کردن دندان با روشی موثر , سفید کردن دندان کاملا ً رایگان , چند روش مفید سفید کردن دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

نادیا دلدار گلچین بازیگر سینما و تلویزیون صبح امروز شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ پس از چند روز کما در بیمارستان عرفان، دارفانی را وداع گفت.

نسیم جعفری دختر این هنرمند در این باره به مهر گفت: متاسفانه ساعت 6 صبح امروز مادرم که در بخش ICU بیمارستان عرفان بستری بود دارفانی را وداع گفت. مادرم در طول این سال‌ها رنج و سختی فراوانی را به خاطر بیماری‌اش متحمل شده بود و متاسفانه بعد از گذشت 9 روز که وی به کمای سنگین رفته بود او را برای همیشه از دست دادیم.

دلدار گلچین که سال‌هاست از بیماری کلیه رنج می‌برد به تازگی از بیمارستان مدرس به بیمارستان عرفان منتقل شده بود. وی از روز دوشنبه 16 مردادماه به دلیل ایست قلبی در کما به سر می‌برد.

سید احمد میرعلایی رئیس بنیاد سینمایی فارابی تمام هزینه‌های این هنرمند را بر عهده گرفته بود.

نادیا دلدار گلچین متولد 1339 در تهران است و دیپلم موسیقی از هنرستان عالی موسیقی داشت.

وی فعالیت بازیگری‌اش را از سال 1369 با فیلم "ابلیس" آغاز کرده و در فیلم‌هایی چون (روسری آبی، کمکم کن، مهرمادری، غریبانه، شیدا، دختری با کفش‌های کتانی و...) به ایفای نقش پرداخته‌است.

با توجه به اینکه مرحوم نادیا دلدار گلچین در بسیاری از فیلم های سینمایی در پست بازیگر حضور داشته است، می توان به یکی از جالب ترین آن ها اشاره کرد که در فیلم سینمایی شب برهنه، مادر بازیگر نقش پوریا بود. ایفاگر نقش پوریا در شب های برهنه، شادمهر عقیلی بوده است.

وی فرزند نادر گلچین (خواننده) و دختر عموی مرجانه گلچین (بازیگر) است.

نادیا دلدار گلچیننادیا دلدار گلچین

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید . . .



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار فرهنگی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اخبار فرهنگی , نادیا گلچین , نادیا گلچین در گذشت , خبر فوت , سینما , صدا و سیما , ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

شاید بیوگرافی یاس را در سایت های مختلف خوانده باشید و یا از زبان کسی به صورت مختصر شنیده باشید. در این بسته ، بیوگرافی کامل این هنرمند محبوب را از ابتدا تا هم اکنون سال 1390 خواهید خواند.

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید. . .



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی خوانندگان ایرانی و خارجی , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , بیوگرافی , بیوگرافی یاس , یاسر بختیاری , بیوگرافی یاسر بختیاری , معرفی یاسر بختیاری , بیوگرافی خواننده ی معروف سبک رپ در ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

امروزه پیدایش نرم افزار های تخصصی در عرصه های مختلف علمی، فنی، هنری و غیره امکانات بسیار وسیع و ساده ای را  در اختیار علاقه مندان قرار داده است تا علاقه مندان رشته های مختلف بدون صرف زمان طولانی و انرژی بسیار برای تحصیل علوم و یا کسب مهارت ، به علاعق خود دست یافته و بتوانند از استعداد های شخصی خود بهره برداری نمایند. . هر چند سطح آموزش و تخصص به دست آمده  در نرم افزار های گوناگون با فراگیری علوم و مهارت های مرتبط با رشته خاص  به صورت آکادمیک از نظر کیفی و کمی به هیچ عنوان قابل مقایسه  نیستند، ولی در اغلب موارد نیاز مخاطبان را به میزان قابل توجهی فراهم می نمایند. از سوی دیگر آشنائی و کار با این نرم افزار ها  عمدتاً خود مشوقی برای ادامه آموزش از طرق رسمی و دانشگاهی می باشد. ولی با توجه به مضیقه زمانی که در عصر حاضر گریبانگیر عموم مردم شده است ، رسیدن به این مهم کاری است بس دشوار و گاهاً غیر ممکن. در این راستا با اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش نرم افزار های صدابرداری و آهنگ سازی  امید می رود طیف گسترده تری از علاقه مندان به علوم صدابرداری را تحت پوشش آموزش خود قرارداده و زمینه ساز جذب افراد علاقه مند در دوره های آموزش آکادمیک علوم صدابرداری باشد.

 

PROTOOLS

از بزرگترین تجهیزات استودیویی تا کوچکترین استودیوهای شخصی که حتی در یک اتاق خواب هستند ، پروتولز بیشترین عمومیت را برای خلق و تولید صدا و موسیقی دارا است . ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارهای حرفه ای که با هم روی کامپیوتر شما کار می کنند. پروتولز به راحتی برای شما امکان هر چیزی در رابطه با ساخت موسیقی ، ضبط ، ویرایش ، ترکیب صدا و نهایی سازی جهت انتشار تولیدات در این زمینه را فراهم می سازد.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه


Cubase & Nuendo

Cubase & Nuendo  امروزه از مطرح ترین نرم افزارهای صدابرداری و آهنگ سازی در سراسر دنیا به شمار می روند، که مورد استفاده عده زیادی ازصدابرداران و آهنگ سازان بزرگ می باشند.علی رغم پیشرفت سریع نرم افزار های رایانه ای و تولید نرم افزار های بسیار ساده آهنگ سازی برای کاربران نا آشنا به علوم صدابرداری، این نرم افزار ها به لحاظ دارا بودن محیط حرفه ای استودیوی مجازی از  جایگاه ویژه ای برخوردارند. هنر جو با فراگیری این نرم افزار ها می تواند از استودیوی کاملاً حرفه ای  صدا که شامل : ضبط مولتی تراک با کیفیت بسیار عالی، کنسول و انواع پردازشگرهای حرفه ای سیگنال پیرامون کار صدابرداری و همچنین محیط نت نویسی و نمونه سازی با استفاده از صداهای طبیعی انواع سازها یی که مورد استفاده آهنگ سازان طراز اول جهان می باشد، جهت ساخت موسیقی برخوردار شود. ضمناً از آنجائی که این نرم افزار ها  جزء اولین و کاملترین نرم افزار های صدابرداری و همچنین آهنگ سازی می باشند، به عنوان نرم افزار های مادر مطرح بوده و هنر جو پس از فراگیری آن ها  قادر به استفاده از سایر نرم افزار های صدا برداری نیز خواهد بود.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه

 


Ableton

یکی از محبوب ترین نرم افزارهای تولید موسیقی الکترونیک در سراسر دنیا به شمار میرود. امروزه شاهد استفاده بسیاری از چهره های به نام این سبک موسیقی از این نرم افزار قدرتمند در تولید و همچنین میکس زنده موسیقی در دنیا هستیم . از جمله قابلیتهای این نرم افزار می توان به موارد زیر اشـاره نمود:

ضبط اصوات با دقت  bit 24، kHz 192 - پشتيباني کامل از میدی - Undo نامحدود - تسريع در ضبط و اجرا سمپل ها - شيارهاي صوتي و MIDI  به صورت نامحدود - پشتيباني کامل از فرمت هاي WAV, AIFF و SDII و ...

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه

 


 Logic Pro

 

 

 

محصول کمپانی جرمن سافتور ایمجیک ،یکی از بهترین نرم افزار های تولید موسیقی در دنیا می باشد. این نرم افزار قدرتمند تنها بر روی سیستم عامل مک قابل نصب و اجرا می باشد. امکان پشتیبانی از MIDI و Audio را با کیفیت بسیار بالا دارد.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه

 


 

Reason

محصول کمپانی Propellerhead،یکی از بهترین نرم افزار های تولید موسیقی الکترونیک در دنیا می باشد. این سافتور قدرتمند کاملا از نمونه های سخت افزاری آنالوگ شبیه سازی شده و از قابلیتهای .ویژه ای برخوردار است  بر روی سیستم عامل مک و ویندوز قابل نصب و اجرا می باشد. امکان پشتیبانی از MIDI و در نسخه آخر Audio را با کیفیت بسیار بالا دارد.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه

 


FL Studio

Fruityloops Studio که با نام اختصارى FL Studio نیز خوانده می شود، یک نرم افزار آهنگ سازی است که جزء خانواده Sequencer ها محسوب می شود. همان طور که می دانید از Sequencer ها به منظور ساخت موسیقى هاى ریتمیک استفاده می شود. بصورت خیلى ساده و مختصر روش کار در یک Sequencer به این گونه است که شما الگو هاى مختلفى (که در واقع هر کدام یک قطعه موسیقى مى باشند) را مى سازید و از کنار هم قرار دادن آن ها موسیقى نهایى ایجاد می شود. بدین ترتیب شما یک استودیوى دیجیتال مجهز را در کامپیوتر خود خواهید داشت و توسط آن مى توانید هر نوع سبک موسیقى را خلق کنید.شما مى توانید با امکانات این نرم افزار قوی آهنگ هاى خود را ساخته و آن ها را در فرمت هاى WAV ، MP3، MIDI، و یا فرمت پروژه در FL یعنى FLP ذخیره کنید.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه



:: موضوعات مرتبط: دوره های آموزشی آهنگ سازی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش آهنگ سازی , آهنگ سازی , آموزش , دوره های آموزشی , صدابرداری , نرم افزار , آموزش نرم افزار , آموزش نرم افزار های آهنگ سازی , نرم افزارهای تولید موسیقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

موسیقی الکترونیک گونه‌ای از موسيقي است که در مراحل تهیه آن از سازهای الکترونیک و تکنولوژی موسیقی الکترونیک استفاده می‌شود. به طور کلی فرق عمده آن با انواع دیگر موسیقی در نوع صدای ساخته شده توسط ابزار الکترونیکی است. نمونه‌هایی از دستگاه‌های تولید صدای الکترومکانیکی شامل تل هارمونیوم،ارگ هاموند و گیتار الکتریک می‌باشد. همچنین برای تهیه صدای کاملا خالص الکترونیک می‌توان از دستگاه‌های ترمین،سینتیسایزر و کامپیوتر بهره جست.موسیقی الکترونیک در ابتدا منحصر به استفاده در موسیقی هنری می‌بود اما در اواخر دهه ۶۰ میلادی، با در دسترس قرارگرفتن تکنولوژی موسیقی مقرون به صرفه، موسیقی تهیه شده با استفاده از شیوه‌های الکترونیک تهیه صدا به صورت فزاینده در قلمرو عمومی رو به رشد نهاد. امروزه موسیقی الکترونیک شامل سبک ها و زیر سبک‌های فراوانی می‌باشد، محدوده‌ای از هنر موسیقی تجربی گرفته تا سبک متداول موسیقی رقص الکترونیک.

سر فصل های آموزشی این دوره :

- فیزیک مقدماتی صوت (تعریف صدا، موج صوتی،حرکت موج، انواع‌ موج، فرکانس، مشخصه های موج صوتی ،  رزونانس و امواج ایستاده، انعکاس، انکسار و انحراف، تداخل و ضربان، پدیده دوپلر، رفتار امواج صوتی، تشدید و امواج ادامه دار، شدت صوت و واحد دسیبل، سیستم شنوایی انسان )

- تئوری موسیقی ( تعریف موسیقی، نت ها،حامل، کلیدها، متریک، میزانهای ساده و ترکیبی و مختلط، سنکپ و ضد ضرب، فواصل موسیقایی، علامت های تغییر دهنده، نیم پرده دیاتونیک و کروماتیک، معکوس فواصل، فاصله ملودیک و هارمونیک، فاصله های ملایم و نا ملایم، فواصل ساده و ترکیبی، گام و تنالیته، گام دیاتونیک و کروماتیک، گامهای ماژور و مینور، تتراکورد، نتهای تنال و مدال، سرکلیدها، علامت های عرضی، گام های آنارمونیک، دایره گام ها، مقامهای همسایه، انتقال، مدولاسیون، مترونوم، تمپو، اختصارات، آکوردشناسی، آکوردهای 3 صدایی، فونکسیون، معکوس های آکورد 3 صدایی، آکوردهای 4 صدایی و معکوس ها، آکوردهای 5 صدایی و معکوسشان ، آکوردهای دیاتونیک و کروماتیک، مبانی هارمونی)

- کیبورد نوازی (شناخت انواع کیبورد، آشنایی با قسمت های مختلف کیبورد، تمرینات مقدماتی جهت تفکیک و کنترل انگشتان دست راست و چپ، گام نوازی، آرپژ ، آکورد، تمرینهای سرعتی، قطعات ساده برای کیبورد )

- موسیقی الکترونیک ( موسیقی الکترونیک چیست؟، تاریخچه موسیقی الکترونیک در قرن بیستم، موسیقی مدرن، مینیمالیسم، سریالیسم، هنر مفهومی، هنر نویز، آتونال و گامهای جدید، معرفی موسیقی الکترونیکا،Techno, House, Trance, Hip-Hop, Drum’n Bass و ... )

 

- سینتیسایزر (سینتیسایزر چیست؟، تاریخچه و پیدایش سینتیسایزر، سینتیسایزر آنالوگ، سنتز آنالوگ، اسیلاتورها، فیلترها، LFO ، آرپجیاتور، سکوئنسر، MIDI، باسینگ، سینتیسایزرهای دیجیتال ، سینتیسایزرهای مجازی ، کار با سینتیسایزر موگ مادولار، کنترلرها)

- تکنولوژی استودیو مجازی (آشنایی با ابزار لازم جهت راه اندازی استودیو تولید موسیقی<استودیو خانگی>، کارت صدا و عملکرد آن، میکروفون ها، میدی کنترلر، سیستم مانیتورینگ، کابل ها و کانکتورها ، آموزش نرم افزار های لازم جهت تولید موسیقی الکترونیک Reason ، Ableton Live ، Cubase ، Nuendo، PROTOOLS )

- کارگاه تولید موسیقی الکترونیک (سکوئنسینگ، کوانتازیشن، ریمیکسینگ، آموزش کار با پلاگین های تولید موسیقی الکترونیک، پری میکس)

- طراحی صدا (انواع میکروفون و کاربرد آنها، مشخصه های میکروفون،  امپلیفایر ها،  سمپلینگ، صدا سازی با سینتیسایزرها، پردازنده های سیگنال)

طی دوره آموزش علاوه بر ارائه منابع و جزوات آموزشی، مباحثی تحقیقی و تکمیلی ارائه خواهند شد که هنرآموز را در فراگیری هر چه بهتر و سریعتر این هنر علمی یاری خواهند کرد.

 

شرح دوره آموزش:


دوره فشرده

طول دوره : 35جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 90 دقیقه

 

دوره عادی

طول دوره : 70جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 45 دقیقه





:: موضوعات مرتبط: دوره های آموزشی آهنگ سازی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش آهنگ سازی , آهنگ سازی , آموزش , دوره های آموزشی , موسیقی الکترونیک , آموزش موسیقی الکترونیک , ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

DJ (کوتاه شده Disc jockey) به کسی گفته می‌شود که آهنگهای پیشتر ضبط‌ شده روی CD یا Vinyl  را انتخاب کرده و با تکنیک های متفاوتی برای مخاطبان مورد نظر خود پخش کند. دی جی‌ها برای پخش موسیقی از یک ست شامل دو پخش‌ کننده CD یا Vinyl و یک دی جی میکسر حداقل دوکاناله استفاده می‌کنند. در گذشته این پخش کننده‌ها فقط ترن تیبل‌ها (Turntables) بودند و صفحه‌های آنالوگ موزیک را پخش می‌کردند اما امروزه CD پلیرها نیز در کنار ترن تیبل‌های آنالوگ کار پخش سی دی ها را برای دی‌جی‌ها میسر ساخته‌اند. همچنین برخی از نرم افزارهای کامپیوتری نیز دی جی ها را در این زمینه یاری می نمایند.از دی‌جی‌ها معمولاً انتظار می‌رود تا در شناخت‌، برگزیدن و هم آمیزی جالب آهنگ‌ها خبرگی کافی را داشته باشد.

ریشه Disk Jokey به سال های بین 1930 تا 1950 در رادیو امریکا بر می گردد.Ray Newby را می توان به عنوان نخستین DJ دنیا نامید که در رادیو امریکا (کالیفرنیا1909) فعالیت می کرد . وی در سال 1909 در سن 16 سالگی این حرفه را برای اولین بار به دنیا معرفی نمود. پس از گذشت سالها ، امروزه این حرفه علاقمندان و مخاطبان بی شماری دارد. با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش موسیقی الکترونیک و زیر شاخه های گوناگون آن، DJing نیز دستخوش تغییرات چشمگیری شد. امروزه DJ های مطرح دنیا سبک مشخصی از موسیقی را برای پخش انتخاب می کنند و همانطور رادیو شوهای بسیاری با توجه به سبک ها و زیر شاخه های مختلف موسیقی متولد شده اند و هر روز به تعدادشان افزوده می شود. حرفه DJing در اروپا و امریکا یکی از پر مخاطب ترین و پر درآمدترین رشته های مربوط به موسیقی قلمداد می شود.

کار یک DJ به زبان ساده انتخاب قطعاتی از موزیک در سبکی مشخص و پخش آن ها برای شنوندگان است. اما امروزه  این حرفه بس فراتر از این عمل می باشد .داشتن اطلاعات کافی و علمی از ابزارهای مورد استفاده در این حرفه ، شناخت موسیقی(تتوری موسیقی، سبک شناسی) ، مهارت در تکنیک هایی چون Audio Mixing - Cueing – Phrasing – Cutting – Scratching – Beatmatching - Harmonic Mixing و حتی روانشناسی ،از موارد پایه و ضروری در آموزش این حرفه محسوب می شوند. علاوه بر موارد ذکر شده تلاش ، پشتکار ، تجربه کافی و خلاقیت یک DJ است که وی را از دیگر رقبا متمایز می کند.

مضامین این دوره آموزشی برگرفته از سیلابس های درسی مدارس مختلف DJing و همچنین تجربیات DJ های مطرح دنیا می باشد که علوم کاربردی لازم را به صورت کاملا آکادمیک و جامع ،جهت ورود به این حرفه در عرصه بین المللی در اختیار هنر آموز قرار می دهد.

شرح دوره آموزش:

طول دوره : 15جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 60 دقیقه



:: موضوعات مرتبط: دوره های آموزشی آهنگ سازی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش آهنگ سازی , آهنگ سازی , آموزش , دوره های آموزشی , صدابرداری , میکس زنده ی موسیقی , آموزش میکس زنده ی موسیقی , میکس زنده موسیقی (DJing) , ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

در این دوره هنر جو با مباحثی از جمله : پردازنده سیگنال های صوتی (اکولایزر، کمپرسور، پردازنده های داینامیک، افکت پروسسور ها و همچنین اصول کار و عملکرد هر یک از آن ها)؛ تکنیک های صدابرداری، کنسول ها و سایر تجهیزات سخت افزاری؛ اصول علمی و هنری نهائی سازی صدا و تکنیک های مورد استفاده در آن؛ تکنولوژی و اصول کار سیستم های صدای دیجیتال؛ تکنولوژی موسیقی الکترونیک؛ کالیبراسیون مانیتور ها، روش های تشخیص و کاهش نویز ها و صداهای نامطلوب؛ روشهای ساختار همزمانی تجهیزات استودیو؛ تکنیک های مورد استفاده در نرم افزار های ترکیب و نهائی سازی شامل Cubase - PROTOOLS - Logic و...  آشنا شده و قادر به استفاده از این علوم در انجام پروژه های ترکیب و نهائی سازی سبک های مختلف موسیقی و صدا خواهد شد. پس از طی این دوره هنر جو به مهارت های زیر دست خواهد یافت: توانائی شناخت تکنولوژی صدای دیجیتال و کنسول های آنالوگ و دیجیتال؛ توانائی کار با پردازنده های سیگنال؛ توانائی ترکیب صدا (میکس) و نهائی سازی پروژه (مسترینگ) و همچنین توانائی کار با سخت افزار و نرم افزار های مربوطه.

سر فصل های آموزشی این دوره :

- فیزیک مقدماتی صوت (تعریف صدا، موج صوتی،حرکت موج، انواع‌ موج، فرکانس، مشخصه های موج صوتی ،  رزونانس و امواج ایستاده، انعکاس، انکسار و انحراف، تداخل و ضربان، پدیده دوپلر، رفتار امواج صوتی، تشدید و امواج ادامه دار، شدت صوت و واحد دسیبل، سیستم شنوایی انسان )

- مبانی الکترونیک ( تعریف الکترونیک، اتم، الکترون، مدار الکترون، هسته، بار الکتریکی، نیروی الکتریکی، هدایت الکتریسیته، جریان الکتریکی، ولتاژ، شدت جریان، مقاومت الکتریکی، جریان مستقیم و متناوب، فرکانس، المانهای اصلی الکترونیک، مقاومت و انواع آن ، قانون اهم، خازن ها، ترانزیستورها، ال ای دی، لامپ خلاء، میکروفون، اسپیکر، فیوز، آداپتور ، ترانسفورماتور، آی سی ها ، کابل و کانکتور ها)

- سیگنال پروسسور ( ASP ها و DSP ها ، داینامیک پروسسور ها ، کمپرسور و انواع آن ، نویز ریداکشن ، نویز گیت، اکسپندر ها ، لیمیتر، مالتی بند داینامیک ها ، ماکسیمایزر ، اکولایزرها ، اکولایزر گرافیکی، پارا گرافیکی، پارا متریک، شلوینگ، افکت پروسسورها، دیلی، ریورب، فیزر، فلنجر، دیستروشن، کوراس، و ... تفاوت پردازنده های آنالوگ و دیجیتال، معرفی پردازنده های آنالوگ مرغوب و حرفه ای روتینگ آنالوگ، مبانی دیجیتال، سمپلینگ، فیلتر آلیازینگ، جیتر، روتینگ دیجیتال)

-میکس ( مبانی میکس مالتی تراک در موسیقی، روش میکس استاندارد، ملزومات استودیو میکس حرفه ای و خانگی، سیستم مانیتورینگ، منحنی فلچر مانسون، کالیبریشن استاندارد، آموزش کاربردی نرم افزارهای لازم جهت میکس دیجیتال،میکس آنالوگ، ساختار آهنگ و سبک شناسی ، آماده سازی پروژه برای میکس، وظایف و تنظیم کمپرسور و لیمیتر، کاربرد نویزگیتها ، اکولایزرها، پینیگ متعادل و نامتعادل، به کارگیری افکت پروسسورها و تنظیمات آنها، تعیین سطح دامنه مناسب برای هر لاین، کاهش اورلپینگ، آنالایزرها ، میترها و  استفاده صحیح  از آنها ، آنتی فیزینگ، پیچ ترنسپوزر، تیونینگ، فیز شیفتر، رازهای محرمانه در میکس ، آماده سازی میکس جهت فاینالایز و مسترینگ، میکس داون )

- کارگاه میکس ( در این مرجله 20 تا 30 پروژه در سبک های گوناگون موسیقی اکوستیک و الکترونیک به صورت گام به گام توسط دانشجو میکس شده ، سپس توسط استاد مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، اشکالات آن بر طرف می شود.)

- مسترینگ ( مبانی مسترینگ آنالوگ و دیجیتال، آماده سازی استودیو و ابزارهای لازم جهت مستریگ استاندارد، معرفی و بررسی تجهیزات حرفه ای، مراحل و قواعد مسترینگ به زبان ساده،دی سی آفست، M/S پروسس ، کار با پلاگین های مختلف ، مالتی باند کمپرسور، رازهای اکولایز در مسترینگ، اکولایز 8000 نقطه ای، استریو ایمیجر، هارمنی اکسایتر، هوم ریداکشن، سیستم مانیتورینگ در مسترینگ، اسپیلیت مسترینگ، استریپ چنل ها، ایونت استاتیستیکز، اوریج ، مکس پیک، ماکسیمایزر، فاینالایزرهای سخت افزاری ، رازهای محرمانه مسترینگ جهت رسیدن به صدایی شارپ و حجیم، دیترینگ، بانسینگ، فرمت های مختلف صوتی)

- کارگاه مسترینگ ( در این مرجله هنر آموز پروژه های میکس شده را با راهنمایی استاد نهایی سازی می کند و خروجی آن توسط استاد مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، اشکالات آن بر طرف می شود.)

پس از گذراندن این دوره و با تمرینات مستمر دانشجو قادر است به صورت حرفه ای در زمینه میکس و مسترینگ، هم در مشاغل مربوط و هم به صورت مستقل به فعالیت بپردازد.

 

شرح دوره آموزش:

دوره فشرده

طول دوره : 30جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 90 دقیقه

 

دوره عادی

طول دوره : 60جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 45 دقیقه



:: موضوعات مرتبط: دوره های آموزشی آهنگ سازی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش آهنگ سازی , آهنگ سازی , آموزش , دوره های آموزشی , صدابرداری , میکس و مسترینگ , آموزش میکس و مسترینگ , میکس و مسترینگ(Mix & Mastering) , ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

یکی از مهم ترین شاخه های علوم صدابرداری، صدابرداری اجرای زنده می باشد .وسعت گستره کاربرد این رشته از یک سو و کمبود شدید فن ورز ماهر در این رشته از سوی دیگر، چنان است که هنر جو پس از طی این دوره به راحتی قادر خواهد بود که به عنوان صدابردار در مراکز مطرح صدابرداری اشتغال یابد. آموزش عملی و کارگاهی این دوره در کارگاه های کاملاً حرفه ای و سالن های بزرگ همایش و کنسرت برگزار خواهد شد. پس از طی این دوره هنر جو به مهارت های زیر دست خواهد یافت: 
توانائی کار با میکروفن ها؛ اصول آکوستیک سازی سالن ها؛بازشنوائی و کار با بلند گوهای بازشنوائی و پرتاب صدای دور؛ توانائی شناخت نویزها و روش های مقابله با آن در صدابرداری زنده و همچنین توانائی میکس های متعدد به طور هم زمان.

طول دوره : 70جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 75 دقیقه



:: موضوعات مرتبط: دوره های آموزشی آهنگ سازی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش آهنگ سازی , آهنگ سازی , آموزش , دوره های آموزشی , صدابرداری , صدابرداری زنده , صدابرداری زنده(Live Recording) , ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

این دوره اولین دوره آموزشی در عرصه صدابرداری بوده و هنر جو با مباحثی چون فیزیک صدا یا آکوستیک ،شناخت و کار با انواع میکروفن ها شامل: ساختار میکروفن ها، ویژگی های ورودی و خروجی آن ها و همچنین تکنیک های میکروفن گذاری آشنا می شود. از دیگر سر فصل های این دوره می توان به کنسولهای استودیوئی و پردازنده های سیگنال اشاره نمود . در این مبحث هنر جو کار با انواع میکسر های آنالوگ و دیجیتال را فرا خواهد گرفت. آشنائی با ساختار و عملکرد انواع آمپلی فایر ها و مانیتورینگ، شناخت و کار با انواع کنسول ها و افکت پروسسور های سخت افزاری و همچنین آموزش نرم افزار های تخصصی Cubase & Nuendo, Protools نیز از دیگر مباحث تخصصی این دوره آموزشی می باشد. این دوره پیش نیاز دوره های آموزشی ترکیب و نهائی سازی صدا (Mix & Mastering) ، صدابرداری اجرای زنده (Live) ، صدابرداری و صدا گذاری فیلم، کارشناسی میکروفن ها و تکنولوژی صدای فراگیر می باشد.

شرح دوره آموزش:


دوره فشرده

طول دوره : 30جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 90 دقیقه

 

دوره عادی

طول دوره : 60جلسه

تعداد جلسات در هفته: 1 جلسه

مدت هر جلسه: 45 دقیقه



:: موضوعات مرتبط: دوره های آموزشی آهنگ سازی , ,
:: برچسب‌ها: آموزش آهنگ سازی , آهنگ سازی , آموزش , دوره های آموزشی , صدابرداری , صدابرداری استودیویی , صدابرداری استودیویی(Recording) , ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

بَربَط یا عود یا رود سازی زهی است که در خاورمیانه و کشورهای عربی رایج است و از قدیمی‌ترین سازهای شرقی به شمار می‌رود. درباره تاریخ پیدایش و خاستگاه این ساز، نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای با استناد به تصاویر حجاری شده، ریشه آن را در هند و برخی دیگر بلخ را خاستگاه آن می‌دانند. البته گسترش این ساز در میانه عصر اشکانی و سراسر عصر ساسانی در ایران، باعث شده بسیاری آن را سازی ایرانی بدانند.

Oud.jpg



:: موضوعات مرتبط: آهنگ و آهنگ سازی و ساز شناسی , ,
:: برچسب‌ها: آهنگسازی , آهنگ , عود , بربط , رود سازی , ساز , ساز عربی , ساز های معروف عربی , ساز شناسی , تاریخچه ی عود , تاریخچه ی بربط , تاریخچه ی ساز , عود نوازهای معروف جهان , احیاء عود , ساختار بربط , انواع بربط , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

عصر حاضر عصر ديجيتال است . مزاياي توليد موسيقي و اديت در فضاي ديجيتال كاملا شناخته شده است.تراك هاي مجازي ، اديت غير مخرب و افكتور ديجيتال داخلي، ايستگاههاي كاري استوديو ديجيتال را بسيار كار آمد كرده است.اما درباره ميكس چطور؟ ميكس ديجيتال چيست؟ آيا ميكس ديجيتال هم مزاياي ضبط و اديت ديجيتال را در مقايسه با آنالوگ دارد؟ يك ميكسر ديجيتال چگونه كار ميكند؟ ميكس كردن آيا صرفا بالا و پايين كردن چند فيدر است؟ آيا ميسكر ديجيتال از ميكسر آنالوگ بهتر است؟ به بررسي همه اين سوالات در اين مطلب ميپردازيم  . كدام مزاياي ميكسر هاي ديجيتال است كه ان را جهت استفاده در كاربري هاي مختلف از جمله ضبط موزيك ، صدا گذاري و پخش ارجيت داده است؟ در طول اين نوشته بعضي از امكانات و توانمنديهاي ميكسر ها را بيان خواهيم كرد تا نشان دهيم چطورانعطاف پذيري و قدرت ميكسر هاي ديجيتال انقلابي در ميكسر ها بوده است.



:: موضوعات مرتبط: آهنگ و آهنگ سازی و ساز شناسی , ,
:: برچسب‌ها: آهنگسازی , آموزش آهنگسازی , آهنگ سازی , آهنگسازی با کامپیوتر , میکس , میکسر های دیجیتال , ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

سینتیسایزر دستگاهی با اجزاء الکترونیک است که می‌تواند صدا را ایجاد، تبدیل و مهار کند. سینتی‌سایزر قادر به پدید آوردن گستره‌ای بسیار متنوع از صداهای موسیقائی و غیرموسیقائی است و مهار کامل زیر و بم، رنگ، شدت و کشش صداها را برای آهنگساز ممکن می‌کند. سینتی‌ سایزرها را اغلب می‌توان با شستی‌هائی 'نواخت' که این نیز امتیازی دیگر نسبت به مکانیسم‌های استودیوی صوتی است.



:: موضوعات مرتبط: آهنگ و آهنگ سازی و ساز شناسی , ,
:: برچسب‌ها: آهنگسازی , آموزش آهنگ سازی , سینتی سایزر , ساز , ساز های آهنگ سازی , synthesizer , ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

قرآن نفیس متعلق به قرن دهم هجری یکی از زیباترین‌ نسخه‌های خطی این کتاب آسمانی است که در حراجی کریستی لندن به قیمت 1.9 میلیون دلار به فروش رسیده است.

فارس نوشت: این قرآن خطی که بر روی چرم نوشته شده، متعلق به قرن دهم هجری است. جلد این قرآن نفیس که در حاشیه‌های آیات قرآن نوشته شده در قرن پانزدهم هجری به کتاب افزوده شده است.

این قرآن پیش از حراج در «انجمن اسپانیایی زبانان آمریکا» واقع در نیویورک نگهداری می‌شد. این قرآن در سال 1959 از سوی آرچر میلیتون هانتینگتون، پایه‌گذار انجمن، به این انجمن هدیه شده بود. این قرآن در سال 2007 برای پیش‌برد برنامه‌های انجمن فروخته شد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار فرهنگی , ,
:: برچسب‌ها: قرآن , نسخ خطی , اخبار , خبر , تازه ها , اخبار و تازه ها , فرهنگی , فرهنگی دینی , اخبار فرهنگی , خبرفرهنگی , تازه های فرهنگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

گرسنگى در ماه مبارک رمضان فواید بیشمارى در جهت تكمیل نفس و شناخت خداوند براى سالك دارد. روایات زیادى در فضایل گرسنگى وارد شده است كه بد نیست در اینجا اشاره اى به آنها و سپس به فلسفه و حكمت گرسنگى داشته باشیم .

از پیامبر اكرم (صلى الله علیه و آله) روایت شده است : ”با تشنگى و گرسنگى با نفسهایتان مبارزه كنید همانا پاداش این كار همانند پاداش مبارزه در راه خداست .



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار فرهنگی , ,
:: برچسب‌ها: ماه رمضان , گرسنگی , اخبار , خبر , تازه ها , اخبار و تازه ها , اخبار فرهنگی , خبرفرهنگی , تازه های فرهنگی , فرهنگی دینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

وزیر برق سوریه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه واردات برق از ایران ایجاد شده است، گفت: برق ایران تا یک ماه آینده به سوریه خواهد رسید.

عماد خمیس درباره دلایل تاخیر در اجرایی شدن قرارداد صادرات برق ایران به سوریه و لبنان گفت: برای دریافت برق وارداتی از ایران نیازمند همکاری عراق هستیم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , تازه ها , اخبار و تازه ها , اخبار اقتصادی , خبراقتصادی , تازه های اقتصادی , اقتصادی , ایران و سوریه , برق , نیروگاه برق , ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

بازار مرغ در تابستان امسال داغ‌تر شده و اين روزها موضوع قيمت مرغ در همه محافل مطرح است. افزايش شديد قيمت اين كالاي اساسي به جايي رسيده كه حتي زمزمه‌ استيضاح وزير صنعت، معدن و تجارت را نيز به راه انداخته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , تازه ها , اخبار اقتصادی , خبراقتصادی , تازه های اقتصادی , مرغ , گران شدن مرغ , تنظیم بازار , مواد غذایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

آیت​الله اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطراتش از توصیه امنیتی به وی مبنی بر پرهیز از ملاقات با آیت​الله خامنه​ای در سال 60 نوشته است.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: آیت‌الله خامنه‌ای , رهبر معظم انقلاب , اکبر هاشمی رفسنجانی , دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) , میر حسین موسوی , خبر , اخبار , اخبار سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

آیت​الله اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطراتش از توصیه امنیتی به وی مبنی بر پرهیز از ملاقات با آیت​الله خامنه​ای در سال 60 نوشته است.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: آیت‌الله خامنه‌ای , رهبر معظم انقلاب , اکبر هاشمی رفسنجانی , دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) , میر حسین موسوی , خبر , اخبار , اخبار سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

بهترين گلزن فوتسال جهان و کاپيتان تيم ملي فوتسال کشورمان در آخرين روز نقل و انتقالات ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي کشور به صباي قم مي‌پيوندد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اخبار و تازه ها , اخبار ورزشی , نقل و انتقالات , نقل و انتقالات فوتسال , وحید شمسایی , فوتسال , ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

تيم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادي برابر سايپا شکست خورد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار , خبر , اخبار و تازه ها , تازه ها , خبر ورزشی , اخبار ورزشی , تازه های ورزشی , اخبار لیگ برتر , اخبار لیگ برتر فوتبال , اخبار لیگ براتر فوتبال ایران , نتایج هفته ی دوم لیگ برتر , استقلال , باخت استقلال ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

در میان رنگ‌های موی طبیعی انسان‌ها هر رنگی را می‌توان یافت و طیف وسیعی از رنگ‌ها را می‌توان دید، اما هرگز نمی‌توانید رنگ آبی یا سبز را بین رنگ‌های طبیعی موها ببینید. آیا می‌دانید كه چرا موهای ما آبی و سبز نیست؟

رنگ مو توسط دو نوع مختلف از رنگدانه‌هایی به نام ملانین تعیین می‌شوند، این رنگدانه‌ها همچنین مسوول تعیین رنگ پوست ما نیز هست. شاید یكی از دلایلی كه ملانین سبب رنگ آبی در موها نمی‌شود این باشد كه آبی رنگی سرد و
 
خسته‌كننده است و به مرور زمان سبب خستگی چشم‌ها می‌شود، اما بیشتر رنگدانه‌های ملانین شامل رنگدانه‌ای به نام اوملانین (EUMELANIN) است كه مسوول رنگ مشكی تا قهوه‌ای است و رنگدانه دیگر فوملانین (PHEOMELANIN) است كه این رنگدانه مسوول رنگ‌های مایل به قرمز تا زرد است كه جزو رنگ‌های شاد و نشاط آورند و سبب خستگی چشم‌ها و روحیه نمی‌شوند.

افزایش این رنگدانه سبب گرایش رنگ مو به سمت قرمز یا بلوند می‌شود، اما این‌كه چرا در ما انسان‌ها تنها این دو نوع رنگدانه مسوول تعیین رنگ موهاست هنوز معلوم نیست. شاید یك دلیل آن باشد كه این رنگدانه‌ها سبب بهبود و توسعه توانایی‌های ما برای سازگاری با محیط هستند؛ چرا كه استتار و پنهان ماندن در محیط آن هم برای انسان‌هایی
 
كه میلیون‌ها سال پیش در طبیعت زندگی می‌كرده‌اند امری بسیار لازم و حیاتی بوده است و لذا رنگ آبی چندان اثر حفاظتی و استتار شدن را میان سنگ‌ها و درختان فراهم نمی‌كرده است، اما شاید با تغییر زندگی بشر در آینده رنگدانه‌های مو باز هم تغییر رنگ دهند و رنگ‌های دیگری نیز برای موها پیدا شود. هرچند انسان امروز این مشكل تنوع‌طلبی خود را به آسانی و با ساخت انواع رنگ مو به خوبی حل كرده است.

 



:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: دانستنی ها , آیا میدانید که , آیا میدانستید که , اطلاعات جالب , می دانید چرا رنگ موی انسان آبی یا سبز نیست , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

آیا میدانید انرژی الکتریسیته حاصل از 750 بار شانه کردن موهای یک زن ژاپنی معادل با روشن کردن یک لامپ شصت وات به مدت 3 دقیقه است؟

- آیا میدانید تا کنون تعداد سه میلیارد و سیصدهزار میلیون کوکاکولا به فروش رفته است که برابر با نصف جمعیت جهان است؟

- آیا میدانید که گوریل را برای این گوریل نامیدهاند که علاقه زیادی به خوابیدن روی ریل قطار دارد؟

- آیا میدانید که ترینیداد و توباگو به زبان بومیان آن معنی کلوچه گردویی میدهد و به همین دلیل ساعتهای دیواری آنجا از چوب درخت گردو ساخته میشوند؟

- آیا میدانید که گوشت کروکودیل آفریقایی 128 بار خوشمزهتر از پوست موز است؟

- آیا میدانید اولین مردمی که نفس کشیدن را یاد گرفتند، ایرانیان بودند؟

- آیا میدانید کرم ضدآفتاب نخستین بار در شمال ایران کشف شد و ساکنان اولیه جنوب دریای خزر با ترکیب پیلهباقالا و پاچباقالا اولین کرِمها را اختراع کردند؟

- آیا میدانید اولین تیم فوتبال دنیا، توسط ایرانیان در تخت جمشید کنونی پایهگذاری شد و بعدها پرسپولیس نامگرفت؟

- آیا میدانید گلابی در حقیقت یک نوع مارمولک وحشی است که از میوهای به همین نام تغذیه میکند؟

- آیا میدانید بهترین وسیله برای تمیز کردن دماغ، انگشت است و تمام مردم دنیا از قدیم از همین ابزار استفاده میکردند؟

- آیا میدانید در برج میلاد 33 متر طناب به کار رفته است؟

- آیا میدانید چرا در دیزی بازه یا آنکه چرا دم خر درازه؟

- آیا میدانید چرا آب تو تلمبهست یا حتی چرا گوشکوب قلنبهست؟



:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: دانستنی ها , دانستنی , آیا میدانید که , آیا میدانستید که , اطلاعات جالب , بیشتر بدانید , ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

اول برای خودم دوم برای شما

ای عزیزان پشت کنکوری
تا به کی داغ و درد و رنجوری ؟

تا به کی تست چند منظوره ؟
تا به کی التهاب و دلشوره ؟

شوخی و طعن این و آن تا چند ؟
ترس و کابوس امتحان تا چند ؟

غرق بحر تفکرید که چی ؟
بی خودی غصه میخورید که چی ؟

گیرم اصلاً شما به طور مثال
کشکی، از بخت خوش، به فرض محال

زد و شایسته دخول شدید
توی کنکور هم قبول شدید

یا گرفتید با درایت و شانس
مدرک فوق دیپلم، لیسانس

گیرم این نحسی است، سعدش چی ؟
اصلاً این هم گذشت، بعدش چی ؟

تازه از بعد آن گرفتاری
نوبت رخوت است و بیکاری

بعد مستی، خمار باید بود
هی به دنبال کار باید بود

آنچه داروی دردمندی هاست
صفحات نیازمندی هاست

گر رضایت دهی تو آخر سر
گه شوی منشی فلان دفتر

به تو گویند : بعله، دفتر ما
هست محتاج آدمی دانا

آشنا با اتوکد و اکسل
و فری هند و آوت لوک و کورل

باید البته لطف هم بکند
چای هم، بین تایپ، دم بکند

بکشد وانگهی به خوش رویی
هفته ایی یک دوبار جارویی

این که از این، حقوق هم فعلاً
ماهیانه چهل هزار تومن!

پس بیایید و عز و جز نکنید
بی خودی هی جلز ولز نکنید

 



:: موضوعات مرتبط: جک و طنز , ,
:: برچسب‌ها: جک , طنز , شعر , کنکوری ها , کنکور , شعر برای کنکوری ها , شعر طنز برای کنکوری ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین
البته این دستگاه بیشتر برای نمايش و نقاشي به كار ميرفت و نقاشان اروپايي با نشاندن سوژه در جلوي سوراخ يا قرار دادن اطاقك در روبروي مناظر و نصب پرده بوم در قسمت داخلي روبروي سوراخ، مناظر روبرو را نقاشي ميكردند(خود نقاش درون اطاقك قرار داشت)اين دستگاه هرگز کار عکاسی را انجام نمی‌داد.مخترع اطاق تاريك دانشمند مسلمان ابن هيثم بود كه در مكتوبات لاتين به پدر علم مدرن اپتيك (الحسن) معروف ميباشد.نحوه کار دوربین‌های اولیه در سال 1568 دانیلو باربارو این اتاقک تاریک را با یک عدسی و یک دریچه قابل تغییر مجهز نمود. بدین وسیله می‌توانست تصاویر را واضحتر به درون اتاق منعکس کند. در سال 1802 توماس وج وود و همچنین همفری دیوی با استفاده از کاغذ مخصوص تصاویر غیر ثابتی بدست آوردند. این کاغذ آغشته به محلولی بود که هرگاه در برابر نور آفتاب قرار می‌گرفت، رنگ اصلی خود را از دست می‌داد و به کلی سیاه می‌شد. آنگاه چون بر روی این کاغذ تصویر یا جسمی را قرار می‌دادند، قسمت‌هایی که از تابش نور مصون مانده بود، به رنگ خود باقی می‌ماند و اما سایر قسمت‌های کاغذ سیاه می‌شد. بدینگونه شبح نوری از اجسام بر روی آن کاغذ عکاسی می‌شد. با این روش تصویری بدست می‌آمد که آن نیز به مجرد نور دیدن، رنگ خود را از دست می‌داد و کاغذ یکپارچه سیاه می‌شد.سیر دگرگونی و رشد در سال 1816 جوزف نییپس با یک جعبه جواهرات یک دوربین بسیار ابتدایی ساخت و آن را با ذره بین، میکروسکوپ نوری مجهز نمود. با این دستگاه او می‌توانست فقط عکسهای منفی بردارد. سرانجام ویلیام تالبوت نخستین کسی بود که توانست عکسهای مثبت هم بردارد، عکسهایی که ثابت و دائمی هم باقی می‌ماندند. این رویداد در سال 1835 رخ داد. در سالهای بعد دوربینهای پیشرفته‌ای به بازار عرضه شده و می‌شود.ساختمان دوربین عکاسی دوربین عکاسی از یک اتاقک تاریک تشکیل شده که بر جدارهای آن یک عدسی محدب با فاصله کانونی ثابت قرار دارد. در جدار مقابل این عدسی فیلم و بین فیلم و عدسی دیافراگم وجود دارد. علاوه بر این دوربین به دستگاه تنظیم فاصله (مسافت یاب نوری)، شاتر یا بندان، نورسنج (طیف سنج نوری) و منظره یاب مجهز است. طرز کار دوربین عکاسی در هنگام عکسبرداری عدسی دوربین را جلو و عقب می‌بریم تا آنکه در منظره یاب تصویر واضحی از جسم مورد نظر دیده شود. در این حالت تصویری حقیقی و معکوس می‌تواند روی فیلم تشکیل شود که با فشار دکمه دیافراگم باز می‌شود و نور در مدت مشخص به فیلم می‌رسد و تصویر جسم را روی آن بوجود می‌آورد. در دوربین‌های مدرن به جای فیلم یک حسگر تصویر قرار دارد.فیلم عکاسی فیلم عکاسی به گونه خاصی تهیه شده است یعنی آنکه مواد شیمیایی خاصی در بر دارد که نور می‌تواند بر آنها اثر بگذارد و تصویر خارجی بر آن نقش ببندد. یکی از بهترین روشهای عکسبرداری (نورنگاری)، آشکارسازی تابش به‌وسیله دانه‌های املاح هالوژنی نقره است. چرا که برای حساس کردن یک بلور هالوژنی نقره تنها چند فوتون کافی است. پس از آنکه یک فیلم نوردهی شد، مقدار تیرگی حاصل در یک خاص به عوامل زیر بستگی دارد: تابندگی به منظور نور دهی طول موج تابش مدت زمان نور دهی شرایط ظهور فیلم سازوکار ضبط تصویر روی فیلم انرژی لازم برای تبدیل برومور نقره یا یدور نقره به نقره عنصری از ماده شیمیایی مورد استفاده در فرآیند ظهور فراهم می‌شود. پیش از ظهور اطلاعات بصورت یک تصویر نهان به شکل دانه‌های حساس شده روی شیشه یا فیلم ذخیره شده است. از ظاهر کردن فیلم یک تصویر منفی(نگاتیو) بدست می‌آید. نگاتیو یعنی خلاف آنچه در صاحب تصویر دیده می‌شود. پس بنابراین قسمت‌های روشن صاحب تصویر بر روی فیلم تیره می‌افتد و برعکس قسمت‌های تیره آن بصورت روشن نقش می‌بندد. چون دانه‌های املاح هالوژنی نقره به تنهایی فقط به نور آبی و نور فرا بنفش نزدیک حساسند، باید مواد رنگی یا رنگیزه‌هایی به آنها افزوده شود تا تابش بخش‌های دیگر بیناب را جذب کنند و برای حساس کردن دانه‌ها، مسیر فراهم آورند. فیلمهای فرو سرخ هم موجودند، ولی باید با مراقبت ویژه نگهداری شوند. چون به سبب حساسیت به گرما خیلی زود آسیب می‌بینند.چاپ عکس در مرحله چاپ فیلم، عکس مثبت (پوزیتیو) بدست می‌آید. پوزیتیو یعنی تصویری که درست مانند خود صاحب تصویر است. برای تهیه عکس مثبت، فیلم را بر روی کاغذ مخصوصی قرار داده، سپس از روی آن نوری را عبور می‌دهند. در نتیجه قسمت‌های تیره فیلم بر روی کاغذ، روشن و قسمت‌های روشن آن نیز تیره چاپ می‌شود. چنین تصویری درست مطابق همان شخص یا چیزی است که قبلا با دوربین عکس آنها را بصورت نگاتیو برداشته بودیم.انواع دوربین عکاسی آنالوگ دیجیتال دوربین آنالوگ دوربین دیجیتال دوربینی است که اطلاعات تصویر را بصورت ارقام عددی در نوعی ازحافظه کامپیوتری ذخیره مینماید. نحوه-ی کار دوربین های عکاسی دیجیتال بسیار مشابه کا دوربین های فیلمیِ قدیمی است. نور پس از عبور از لنز بر روی صفحه-ی حساس به نور می تابد. در دوربین های دیجیتال این صفحه-ی حساس یک «سنسور» الکتریکی است که همانند صفحه مانیتور (اما در جهت عکس) میزان فوتون های تابیده شده را به صورت یک جریان الکتریکی کالیبره شده به یک دستگاه مبدل می فرستد. مبدلِ آنالوگ به دیجیتال هم به نوبه-ی خود این اطلاعات را برای هر پیکسل به صورت عددی ما بین ۰-۲۲۵ (میزان روشنایی هر پیکسل) به کارت ذخیره سازی ارسال می کند. اطلاعات مربوط به تمام پیکسلهای یک سنسور که حتی به ۱۶ میلیون هم در برخی دوربینهای تخصصی-تر می رسد، در کنار هم کلیت تصویر ضبط شده را می سازند.جستارهای وابسته عکاسی دیجیتال نخستین‌ها در عکاسی ایران تمام‌نگاری (هولوگرافی) انسل آدامزمارک‌های معتبر دوربین بر حسب حروف الفبا مکانیزم ضبط تصویر روی فیلم انرژی لازم برای تبدیل برومور نقره یا یدور نقره به نقره عنصری از ماده شیمیایی مورد استفاده در فرآیند ظهور فراهم می‌شود. پیش از ظهور اطلاعات بصورت یک تصویر نهان به شکل دانه‌های حساس شده روی شیشه یا فیلم ذخیره شده است. از ظاهر کردن فیلم یک تصویر منفی( نگاتیو) بدست می‌آید. نگاتیو یعنی خلاف آنچه در صاحب تصویر دیده می‌شود. پس بنابراین قسمتهای روشن صاحب تصویر بر روی فیلم تیره می‌افتد و برعکس قسمتهای تیره آن بصورت روشن نقش می‌بندد. چون دانه‌های املاح هالوژنی نقره به تنهایی فقط به نور آبی و نور فرا بنفش نزدیک حساسند، باید مواد رنگی یا رنگیزه‌هایی به آنها افزوده شود تا تابش بخشهای دیگر بیناب را جذب کنند و برای حساس کردن دانه‌ها ، مسیر فراهم آورند. فیلمهای فرو سرخ هم موجودند، ولی باید با مراقبت ویژه نگهداری شوند. چون به سبب حساسیت به گرما خیلی زود آسیب می‌بینند. عکس فوری در سال ۱۹۴۷ ادوین.اچ .لند نوآوری خود را در زمینه تولید عکس در یک دقیقه ، اعلام داشت. از آن تاریخ به بعد فرآیند پولاروید برای این منظور جنبه عمومی پیدا کرد. در این فرآیند ، پس از گرفتن عکس ، فیلم پولاروید را به یک قطعه از کاغذ عکاسی تماس داده و بطور همزمان یک آمپول حاوی ماده ظهور و حلال نقره را شکسته و آن را روی فیلم پخش می کنند. وقتی که ماده ظهور دانه‌های‌ها لید نقره در امولسیون فیلم را احیا (حلال نقره) ، با یون‌های نقره ظاهر نشده را جذب کرد. آن را به لبه‌های کاغذ عکاسی منتقل می کند. ماده ظهور در تماس با یون‌های نقره حذف شده ، آن را به نقره آزاد در تصویر مثبت تبدیل می کند. ▪ تصویر رنگی در یک دقیقه دوربین پولاروید می‌تواند در یک لحظه تصویر رنگی تولید می‌کند. فرآیندهای شیمیایی مربوط به تولید عکس رنگی شبیه تصاویر بهتر باید تعادل دقیق و ظریفی بین ظاهر کننده‌ها و ترکیبات رنگی برقرار شود. نوری که به فیلم می‌رسد، نخست به لایه امولسیونی حساس به رنگ آبی برخورد می‌کند. بعد از عکس گرفتن عملیات ظاهر کردن فیلم با کشیده شدن آن بر روی یک حلقه دوار و همزمان با شکسته شدن یک لوله محتوی ماده بازی آغاز می‌شود. رنگهای پولاکالر تشکیل شده در فیلم منفی در لایه حساس نوری می‌نشینند در صورتی که مولکولهای ظاهر کننده ، در بار توزیع می‌شود و در آنجا ضمن واکنش با تـثبیت کننده‌ها ، رنگهای کامل برای ایجاد یک تصویر مثبت را به وجود می‌آورد.


:: موضوعات مرتبط: تاریخچه ها , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچه , تاریخچه ها , دوربین عکاسی , تاریخچه ی دوربین عکاسی , تاریخچه ی پیدایش دوربین عکاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

ورود عکاسی به ایران:
پس از اعلام عکاسی در سال 1839 میلادی با وقفه ای حدود 5 سال یعنی در اواخر حکومت محمد شاه قاجار و اوایل حکومت ناصرالدین شاه، عکاسی وارد ایران شد.
در بدو پيدايش عکاسي، محدوديت‌هاى فنى عکسبردارى موجب مى‌شد تا عکسبردارى از ابنيه و عمارات رونق پيدا کند.
تمايل واقعى شاه(ناصرالدین شاه) به ترويج عکاسى در ايران باعث شد تا در آن دوران تعدادى از محصلان مستعد دارالفنون براى کسب مهارت‌هاى فنى و اطلاعات هنرى به اروپا اعزام شوند.
دوربين‌هاى عکاسى نیز تنها در دسترس درباريان خاص که آشنا به فن عکاسى بودند و بيشتر آنها لقب عکاس‌باشى داشتند قرار مى‌گرفت...



:: موضوعات مرتبط: تاریخچه ها , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچه , تاریخچه ها , تاریخچه ی عکاسی , تاریخچه ی عکاسی در ایران , عکاسی در ایران , پیدایش عکاسی در ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

فيس بوک (Facebook) يک سايت اجتماعي است که توسط Mark Zuckerberg  در فوريه سال 2004 راه اندازي شد.

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخچه ها , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچه , تاریخچه ها , تاریخچه ی فیسبوک , فیسبوک , سایت فیسبوک , وب سایت فیسبوک , تاریخچه ی پیدایش فیسبوک , ,
:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

نرم افزار TWISTEDBRUSH PRO STUDIO محصول شرکت PIXARRA، نرم افزار رنگ آمیزی دیجیتالی با مجموعه کاملی از ابزارهای طراحی طبیعی، حالت روغن، پاستیل، زغال چوب و ... است. TWISTEDBRUSH در عین سادگی و قدرتمندی برای طراحان حرفه ای، هنوز هم همان سادگی را برای تازه کاران دارد. این نرم افزار دارای یکی از روان ترین و قوی ترین موتورهای موجود در قلم زنی بوده و هنوز هم استفاده از آن بسیار آسان است.



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , معرفی نرم افزار , نرم افزار , طراحی و ویرایش تصاویر دیجیتال , ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

http://www.18ghadam.ir/images/player/original/2.jpg

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید . . .



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی ورزشکاران ایرانی و خارجی , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , معرفی ورزشکاران , بیوگرافی , بیوگرافی ورزشکاران , شیث رضایی , بیوگرافی شیث رضایی , معرفی شیث رضایی , زندگی نامه ی شیث رضایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید . . .



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی ورزشکاران ایرانی و خارجی , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , معرفی ورزشکاران , بیوگرافی , بیوگرافی ورزشکاران , آندره آغاسی , بیوگرافی آندره آغاسی , معرفی آندره آغاسی , زندگی نامه ی آندره آغاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید . . .



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی ورزشکاران ایرانی و خارجی , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , معرفی ورزشکاران , بیوگرافی , بیوگرافی ورزشکاران , لیونل مسی , بیوگرافی لیونل مسی , معرفی لیونل مسی , زندگی نامه ی لیونل مسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

سكه سازان

آندره ‍ژيد

حسن هنرمندي

انتشارات پرستو

سكه سازان يك رمان بلند و پيچيده است كه مجموعه اي از خانواده ها درگيرش هستند . برنار پسري  كه متوجه مي شود نامشروع است و از خانه فرار مي كند . اولويه پسر عاشق ادبيات كه علاقه شديدي به دايي خود دارد هر جند نمي داند چگونه نزديك شود ونسان پسري كه زن متاهلي را باردار كرده و گريخته و ادوارد دايي اولويه و ونسان داستان نويس مشهور .....

كتاب متوسطي بود خوب و روان نوشته شده با وجود تعدد موضوع خوب همه را كنترل كرده و شخصيت ها را جالب در آورده اما يك جورايي بدم مي ياد از تفسيرهاي بين كتاب و ديدش و كلن چهارچوب شكل گيري داستان چندان برام جالب نيست . يك جورايي داستان كششي نداره مي شه هر جا شد راحت بذارينش كنار و ديگه به فكرش نباشيد .

جایی خوندم که تمام کتاب های آندره ژید جز فهرست کتاب های ممنوعه کلیسای کاتولیک هست !

قسمت هاي زيبايي از كتاب

ما مي خواهيم فريب بدهيم آن قدر به ظاهر مي پردازيم كه سرانجام ديگر نمي دانيم كه هستيم .

مهم در زندگي اين است كه خود را به دست گردش وقايع نسپاريم . يك چيز ، چيز ديگري به همراه مي اورد . بعد ديگر آدم نمي داند كارش به كجا مي كشد . 

رفته رفته انسان تسليم مي شود . توقع زيادي از زندگي نداريم اما ياد مي گيريم باز كمتر از زندگي توقع داشته باشيم .

جز با زندگي كردن نمي توانيد ياد بگيريد كه چگونه بايد زندگي كنيد .



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی کتاب , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , معرفی کتاب , کتاب , سكه سازان , ژید , سكه سازان ژید , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

ایزابل

آندره ژید

اسماعیل سعادت

انتشارات علمی و فرهنگی

ژرار برای انجام پایان نامه اش مهمان خانه ای می شود که نوه کوچ و علیلشان با آن ها زندگی می کند . پسرک روزی عکس مادرش را نشان ژرار می دهد مادر ایزابل نام دارد و دختری بسیار زیباست که گویا گاه گاهی نیمه شب ها به خانه می آید و سریع می رود . ژرار کنجکاو شده و می خواهد رمز زندگی ایزابل ، ماجرای بچه دار شدنش و ... را بفهمد .

داستان کوتاه و زیباییه . قشنگ و روان نوشته شده موضوعش جالبه و خیلی هم آدم را توی هیجان نگه می داره اما به نظرم آندره ژید بعضی جاها کم گویی داره دیگه زیادی سربسته می گه فقط با یک اشاره می گذره در صورتی که شاید زیباییش به بیان اون واقعه با جملات عمیق تر و مفصل تر باشه . در کل کتاب خوبیه .

خوب دیگه همین جا پرونده ژید را می بندم و می خوام چند تا کتاب از نویسنده های قبلی دوباره بخونم تا بعدش برگردم باز به کلاسیک های مهم .

در مورد آندره ژید بهتره بگیم که در کودکی به دلیل بیماری نمی تونه تحصیلاتش را به صورت منظم ادامه بده بعدها که بزرگ می شه مدتی عضو کمونیست می شه ولی بعد از چندی ازش کناره گیری می کنه .



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی کتاب , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , معرفی کتاب , کتاب , ایزابل , ژید , ایزابل ژید , ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

ققنوس

محمود دولت آبادی

انتشارات چشمه

اینم یک نمایش نامه از آقای دولت آبادی در مورد مردی که ماموران ساواک توی خونش حبسش کردن شکنجه روحی بهش می دن تا رفیقش را لو بده . نمایش نامه کم شخصیت و خیلی کوتاهیه .

بد بود اصلا خوشم نیومد خیلی کلیشه ای آدم های سیاه و سفید و همون چیزایی که توی این مباحث هزار بار تکرار شده راستش اصلا از آقای دولت آبادی انتظار چنین چیز عوامانه ای را نداشتم هر چند نثرش مثل همیشه روان و گیرا بود .



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی کتاب , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , معرفی کتاب , کتاب , ققنوس , دولت آبادی , ققنوس دولت آبادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

زوال فرشته

 یوکیو می شیما

غلام حسین سالمی

 انتشارات مهناز

هوندا پیرمرد ثروت مندی است که همسرش فوت کرده و اکنون زمان زیادی را در سفر می گذراند . او کتاب های زیادی می خواند و رازهایی در مورد فرشتگان می داند . در یکی از سفرهایش در یکی از جزایر پسری یتیم به نام تورو را می بیند که سه خال روی سینه اش دارد . هوندا به نتیجه می رسد که تورو باید مربوط به رازی باشد و او را به فرزندخواندگی قبول می کند تا ....

قشنگ بود . از می شیمل قبلا تعدادی کتاب معرفی کردم و آن قدرها هم مورد علاقه ام نبوده ولی این کتابش را دوست داشتم در عین سرد و خاکستری بودن فضا ، لحن نویسنده گرم و پرکششه . موضوع جالبی هم داره و خوب پرداخت شده .

می شیما چند بار نامزد دریافت جایزه نوبل می شه هر چند هیچ وقت اونو نمی بره .

 قسمت های زیبایی از کتاب

می گویند آدم تا آخر عمرش هم خواب امتحانات را می بیند .

یک دختر معمولی و یک فیلسوف بزرگ مثل هم هستند : از دیدگاه هر دوی آن ها ، کوچک ترین و پیش پا افتاده ترین نکته می تواند دنیا را به نابودی بکشاند .



:: موضوعات مرتبط: معرفی , معرفی کتاب , ,
:: برچسب‌ها: معرفی , معرفی کتاب , زوال فرشته , می شیما , زوال فرشته می شیما , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

چاپگر یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر است که در انواع مختلفی چون لیزری، جوهرافشان، سوزنی، چندکاره، فروشگاهی، بانکی و ... در بازار موجود است و برحسب نوع، مارک و قابلیت‌هایی که دارند از قیمت‌های مختلفی برخوردارند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات رایانه ای , ,
:: برچسب‌ها: اطلاعات رایانه ای , اطلاعات کامپیوتری , رایانه , کامپیوتر , چاپگر , راهنمایی برای خرید , راهنمایی برای خرید چاپگر , چاپگر , ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

دانشمندان موفق به ابداع نرم‌افزاری شدند که به کمک آن رایانه‌ها با بازی با کلمات می‌توانند لطیفه‌گویی کنند.

 

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نرم‌افزار standup با کاربردی کردن استفاده از بازی با کلمات به غیرمتکلمان و یادگیرندگان زبان قابلیت تقویت و یادگیری زبان را می‌دهد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار فرهنگی , اطلاعات رایانه ای , ,
:: برچسب‌ها: اخبار و تازه ها , خبر , اخبار , اطلاعات رایانه ای , اطلاعات کامپیوتری , رایانه , کامپیوتر , اخبار فرهنگی و علمی , رایانه‌ها از این پس لطیفه می‌گویند , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

لب دريا، جدال تور و ماهي،

ز وحشت مي رود چشمم سياهي،

تپيدن هاي جان ها بود بر خاك،

كنار هم، گناه و بيگناهي !



:: موضوعات مرتبط: اشعار , اشعار فریدون مشیری , ,
:: برچسب‌ها: شعر , اشعار , فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , پیکار , شعر پیکار , شعر پیکار از فریدون مشیری , پیکار , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

هان اي پدر پير كه امروز

مي نالي از اين درد روانسوز

علم پدر آموخته بودي

واندم كه خبر دار شدي سوخته بودي

 

افسرده تن و جان تو در خدمت دولت

قاموس شرف بودي و ناموس فضيلت

وين هر دو ، شد از بهر تو اسباب مذلت

چل سال غم رنج ببين با تو چها كرد

دولت ، رمق و روح تو را از تو جدا كرد

چل سال تو را برده ي انگشت نما كرد

وآنگاه چنين خسته و آزرده رها كرد

 

از مادر بيچاره من ياد كن امروز :‌

هي جامه قبا كرد

خون خورد و گرو داد و غذا كرد و دوا كرد

جان بر سر اين كار فدا كرد

 

هان ! اي پدر پير ،

كو آن تن و آن روح سلامت ؟

كو آن قد و قامت ؟

فرياد كشد روح تو ، فرياد ندامت !

 

علم پدر آموخته بودي

واندم كه خبر دار شدي سوخته بودي

از چشم تو آن نور كجا رفت ؟‌

آن خاطر پر شور كجا رفت ؟

ميراث پدر هم سر اين كارهبا  رفت

وان شعله كه بر جان شما رفت

دودش همه بر ديده ما رفت

 

چل سال اگر خدمت بقال نمودي

امروز به اين رنج گرفتار نبودي

 

هان اي پدر پير !

چل سال در اين مهلكه راندي

عمري به تما شا و تحمل گذراندي

ديدي همه ناپاكي و خود پاك بماندي

آوخ كه مرا نيز بدين ورطه كشاندي

 

علم پدر آموخته ام من !

چون او همه در دام بلا سوخته ام من

چون او همه اندوه و غم آموخته ام من

 

اي كودك من ! مال بيندوز !

وان علم كه گفتند مياموز !



:: موضوعات مرتبط: اشعار , اشعار فریدون مشیری , ,
:: برچسب‌ها: شعر , اشعار , فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , پند , شعر پند , شعر پند از فریدون مشیری , پند , ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد حسین

صحن دكان غرق در خون بود و دكاندار، پي در پي

از در تنگ قفس

چنگ خون آلوده ي خود را درون مي برد

پنجه بر جان يكي زان جمع مي افكند و

او را با همه فرياد جانسوزش برون مي برد

مرغكان را يك به يك مي كشت و

در سطلي پر از خون سرنگون مي كرد

صحن دكان را سراسر غرق خون مي كرد

 

بسته بالان قفس

بي خيال

بر سر يك "دانه" با هم جنگ و غوغا داشتند

تا برون آرند چشم يكدگر را

بر سر هم خيز بر مي داشتند

 

گفتم: اي بيچاره انسان!

حال اينان حال توست!

چنگ بيداد اجل، در پشت در،

دنبال توست

پشت اين در، داس خونين، دست اوست

تا گريبان تو را آرد به چنگ

دست خون آلود او در جست و جوست

بر سر يك لقمه

يا يك نكته، آن هم هيچ و پوچ

اين چنين دشمن چرايي؟

مي تواني بود دوست



:: موضوعات مرتبط: اشعار , اشعار فریدون مشیری , ,
:: برچسب‌ها: شعر , اشعار , فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , پشت اين در , شعر پشت اين در , شعر پشت اين در از فریدون مشیری , پشت اين در , ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1391 | نظرات ()